martes, junio 01, 2010

LA MEVA OPINIÓ SOBRE EL LECTOR
Quan vaig començar a llegir la novel·la vaig tenir la impressió que potser m'havia equivocat programant aquesta lectura. Igual sou massa joves. Havia vist la pel·lícula i la veritat crec que, tot i que tracta un tema dur i que inclou algunes escenes en les que els personatges surtes despullats i tenint relacions sexuals bastant explícites, és un tema prou interessant per a joves perquè puguin conèixer una mica més el que va passar durant la Segona Guerra Mundial, si més no per despertar el vostre interès.
He de dir que la lectura no m'ha resultat tan dura com la visualització de la pel·lícula, tot i que es força fidel, el llibre es força subtil i passatges que a la pel·lícula poden resultar una mica forts al llibre queden diluïts amb les paraules, amb la redacció i amb les descripcions.
El llibre m'ha agradat força. Es fàcil de llegir, no gaire llarg, il·lustrador de l'època, amb un llenguatge entenedor, àgil...
Al final un cop acabada la lectura un te la sensació que el que parli de la Segona Guerra Mundial pot ser anecdòtic, es podía haver situar al qualsevol altre conflicte, perquè per a mi és més important la relació dels dos personatges protagonistes i com d'important pot esdevenir l'analfabetisme a la vida d'una persona. M'agradaria escoltar la vostra opinió, si més no la de la Mar que sembla ser que va ser l'única que se'l va llegir.

3 comentarios:

la veterana dijo...

El libro es ameno y no se hace pesado
Yo lo recomendaria pero para mi gusto toca muy por encima el tema de la segunda guerra mundial

Prefiero Volando solo de Roald Dahl

club juvenil 9barris dijo...

Tienes razón Mar. La segunda Guerra Mundial parece que sea más protagonista pero luego al final esta como de telón de fondo sin llegar a tener un papel fundamental en la trama.
Isabel

Elena dijo...

Pues a mí me gustó mucho, aunque la Segunda Guerra Mundial no es el tema, sinó la relación que se establece entre los dos protagonistas, que sin la Guerra seguro no se habrían conocido.
Estoy de acuerdo en que el libro se lee muy rápidamente y que es ameno. La película no la he visto, ahí no puedo opinar.